2014. november 26., szerda

BestDay4Ever a Bakonyban

Szóval. Nehéz is egy kicsit összefoglalnom azt az egyetlen napot, elég sok minden történt, és nem akarok kihagyni semmit.
.
Az 5 hónapos "felületes" (értsd: nem napokra van beszabályozva, hanem átfogó az egész. Én ezt találom igazán követhetőnek és betarthatónak, véleményem szerint ne attól eddz keményen mert begépelted egy Excel-táblázatba az elvárásaidat.Azok a célok. De én, személy szerint nem tudnék végig csinálni egy napra bekorlátozott edzéstervet. Az André Agassi-féle önéletrajzi könyvben (Open) hangzik el egy igen bölcs mondat -véleményem szerint-melyet akkor mond Gil (a későbbi edzője) Andrénak, amikor az akkori személyi edzője elhúz egy hónapra Chilebe. Szóval André bemegy Gilhez az egyetemre, és azt mondja, hogy elment az edzőm egy hónapra a hazájába, Chilébe, így most nem tudok vele edzeni, de itt hagyott egy papírt, melyre leírta az edzéstervemet, hogy mit kéne csinálnom. Erre válaszolta azt Gil, hogy: ha az, hogy mit kell csinálnod, leírható egy papírdarabra, akkor az edzésed annyit sem ér, mint az a darab papír, amire le van firkantva.Egy edzésed függ attól, hogy éppen akkor milyen a felkészültséged, a lelki állapotod, fizikumod, és a motivációd. Ezek alapján tudsz végigcsinálni egy igazán komoly edzést.-teljesen igaznak és helyén valónak tartom ezt a mondását.Egyébként az akkori egy hónap közös edzésük után Gil lett Agassi személyi edzője, mert André egyből kirúgta az előző tagot)
Gil Reyes&Andre Agassi

Szóval, hol is hagytam abba: az 5 hónapos átfogó edzéstervem utolsó szakaszába érkeztem 2 hete. Augusztusban kihagytam 2 hetet, majd egyet másztam Gerecsében. Ez jó volt egy kis alapozásnak. Itt döntöttem el, hogy kicsit komolyabbra fogom az edzést: Szeptember végéig erőállóképességre edzettem: rengeteg húzódzkodás (napi átlag 104,11 volt), felülések, gyűrűn gyakorlatok, fekvőtámasz. Egyszóval ilyen alapedzések. Mellette napi háromnegyed-1 óra mászás. Ezt heti 5-6szor.
Október elején tértem át a csak mászás fázishoz, amikor is csak rengeteg boulderezés dukált. Napi 2-3 óra, heti 5-6szor. Novemberben kezdtem pedig el a maxerős edzéseket, mászó-specifikusan. Fingerboard, campus, lógások. Heti 4-5ször, mivel hogy ez már maximális erőbedobást igényel, így meg kell adni a pihenési fázisokat teljes mértékben. Sziklázások előtt egy nap pihenő standard, mert csúcsformában lehet csak küldeni a projekteket.
Projektek: már megvan, hogy a téli szezonban mik is lesznek a fő kiszemelt célok. De előtte még volt valami, amit le akartam tudni: Cuha völgyben a LORD OF THE FJORD open project. Nehézsége 7C, és én akartam lenni a FA!
Csata

Október elején látogattuk meg utoljára, amikor is majdnem sikerült, de aztán mégsem. Hagytam pihenni is egy kicsit, bizonytalan is volt a visszatérés időpontja.
                                                                        ***
2014.11.23-át írunk.
Ausztriába volt betervezve a menet, egy köteles egynapos túrára, a célpont a minijura becenévre hallgató Bucklige Welt. Pápán voltam aznap reggel, Balázs reggel hív, hogy bukós a mutatvány: nincs téligumink. Sebaj, őszintén nekem már csak egy út maradt ott, egy 8a+, meg pár 7a.
Akkor menjünk boulderezni. Balázs nagyon rendes volt, kijött értem külön Veszprémből Pápára, jutalomként kapott is gyógyszer a fájó fejére. Hát akkor vissza Veszprémbe, felvesszük Pistit. Ott döntjük el: legyen Cuha. Oké, mindenkinek bejön az ötlet.
Így néz ki a hely, azt levéve, hogy a kislány nincs már ott :D

Kicsit parás, hogy a 7C kunsztjában vizes lesz a lyuk, de most megkímélt minket időjárás bácsi, majdnem totál száraz. Egy kis ziával teljesen javítható.
Az a lyuk, amit ballal fog, na az az a lyuk

Bemelegítésnek futkorászok egy kicsit, új tömbök után kutatok, sajnálattal konstatálom, hogy 1-1,5 km-es körzetben biztos, hogy semmi izgalmas nincs. Mire visszaérek, Pisti mászik pár új könnyű bouldert, nehézségük 6B körül mozog, egyet én is megnyomok, egy tök más bétával. Még egy kicsit mozgok a  C(s)uhapatás 7A-ban, összerakom a 7C mozdulatait, majd beélesítem a kamerát. Az eleje nem megy olyan jól mint a múltkor, de az nem is olyan nehéz. A lyukba keresztbe kell nyúlni ballal, az is megvan, de határon, és jöhet a kunszt. Paff, lent vagyok a paden. Igazítani akartam a baloson, de rájöttem, ilyen luxus nincs, így nem megy. Most Pisti is motivált a piece-re, egy FA-párbajba keveredünk. 5. éles próbám: keresztbe a lyukba. Megvan, átpakolom a lábaimat, tart a perem, összeszorítom a fogaimat, következő perem, majd a hatalmas mozdulat a reibungra
Az eleje bicós, csajozós...
Lehet esni...

A legnehezebb mozdulat. És MEGVAN! Bal kezemen egy ujjam maradt csak a lyukban, határon volt, önkéntelenül is kipréseltem magamból egy elég hangos cháá-t. Nagy az öröm a topon, ez nem jelent mást, mint az első 7C FA-mat. Pisti is megtolja végül, a lépésbétája egy kicsit más mint az enyém a kunsztrészen, de neki így adta ki.
Gratulálások, Balázs fejét csekkolni!

Még sikerül egy 7A-t másznom, Balázs a lassan már mumusávávált C(s)uhapatás extension 7A+-szal küzd. Egy másik, félig a patakba lógó egymozdulatos tömbnek építünk kövekből landing place-t. Elég kotta lesz az az egy mozdulat, akkorát kell majd szorítani azokon a peremeken, hogy lehetséges, hogy eltörik az ujjad. Na jó nem, de iszonyatot kell büntetni benne. Nem is próbáljuk, ráér legközelebbre. Miután mindenki kitolta magát, felajánlom hogy menjünk át Dudarra, hazafelé úgyis útba esik.
Egy rövid 7A, ami 7C+-nak indult...

Egészen meg is jön a kedvem próbálni a Biutiful 7C-t. Ez a Bakony tán' egyik legszebb highball bouldere, állóstart, így az sd-vel sem kell szarakodni, így a szép, ahogy van. Balos, majd jobbos sarkazás, atom mozdulatok, mindenkinek csak ajánlani tudom a maga ~5 méterével, ahol a topra nyúlás is igazi kihívást jelent.
 Májusban egyszer jutottam el az utolsó előtti peremekre nyúlásig. Ma háromszor dupláztam le őket, de a topot nem értem el belőlük, egyrészt mert már atom fáradt voltam,másrészt, mert május óta sajnos nem is mászta senki, így a peremek meg a top teljesen poros volt, legközelebb mindenképp beereszkedek. Itt a videó a boulder első megmászásáról
 Nap végére még akartam dobni egy becsület próbát, de lebeszéltem róla magam. Mást akartam: Nem vagyok buzi!!! 7B-Zsigmond Árpitól. Az állóstartost nyomom először, majd jöhet alulról a próba. Amikor a Mroczna tutaj-t másztam, akkor nagyon gyengén ment az eleje, paráztam is egy kicsit. Elsőre messze is volt még a reibung. Másodikra megvolt már a magasság, csak nem sikerült betartanom a kilendülést. Harmadikra másztam meg. Egyszerűen elhittem hogy ez menni fog, és fölösleges további próbákat pazarolni rá, mikor mehet most is.
Másik két tagunk már nyomta ezt a bouldert, így ők már csak annyit mondtak a megmászásom után: már te sem vagy buzi. :D . Nagyon király boulder ez véleményem szerint, nagyon atom az a reibung, nem is gondolná az ember, hogy mészkövön ilyen dolgokat lehet találni. Azt hiszem Dudaron engem ez fogott meg: a kőzet minősége. Nagyon baba, ahhoz képest, hogy Cuha nem a tökély, igaz, hogy nem nagyon törik, de olyan mint Ördög-árok. Ez a hibájuk van. Hogy a kőzetük nem olyan kompakt és bőrbarát mint Dudar.
Összességében egy igazán korrekt napot zártunk, végre az idő is csapatós volt, a forma is patent, időnk is volt elég. Még ilyet, mihamarabb!!
A kisfilm



Pisti azt mondja, ilyet még legalább 10-en tudnak rajta kívül az országban. Szerintem max 3-an.De lehet, hogy senki...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése